Investiţiile record în infrastructura rutieră din România promise de către reprezentanţii Guvernului Boc s-au concretizat, în tot mandatul de până acum, în 53 de kilometri de autostradă şi circa 630 de kilometri de drumuri naţionale (DN) reabilitaţi, în condiţiile în care bugetele de investiţii ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au însumat, în 2009 şi 2010, circa 3,4 miliarde de euro în total.
Asta înseamnă, în medie, câte 62 de metri de autostradă construiţi în fiecare zi de mandat a premierului Emil Boc. În acest ritm, pentru a putea onora promisiunea electorală din 2008, de 1.000 de kilometri de autostradă, actualul Executiv ar avea nevoie de circa 35 de ani.
Anul de vârf, când vine vorba despre fondurile disponibile, a fost 2009, în mandatul lui Radu Berceanu, când CNADNR a alocat investiţiilor 2,1 miliarde de euro. În această perioadă au fost inauguraţi 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, între Turda şi Gilău, şi au fost reabilitaţi circa 400 de kilometri de drumuri naţionale. Bilanţul pe 2010 este şi mai dezamăgitor: s-au inaugurat numai 11 kilometri de autostradă, respectiv tronsonul Turda - Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania şi s-au modernizat aproximativ 230 de kilometri de drumuri naţionale, potrivit datelor INS.
De asemenea, este o certitudine că 2011 nu va aduce nicio tăiere de panglică pentru inaugurarea unui tronson de autostradă. "Anul ăsta nu se termină neapărat ceva. Toată lumea trebuie să înţeleagă un lucru: nu e dezamăgitor că se lucrează şi nu se termină, important e să se lucreze, pentru că numai în acest fel se va termina", declara recent pentru gândul fostul şef de la Transporturi, Radu Berceanu.
Aşteptările şi promisiunile se menţin însă la cote înalte. "Ne trebuie în primul rând investiţii, dezvoltare şi locuri de muncă, pentru că aşa putem plăti salariile ş