Attila Dankovics, directorul de marketing şi vânzări al companiei aeriene ungare low-cost Wizz Air, a declarat că gradul de încărcare al avioanelor ce operează din şi înspre România s-a menţinut la aproape 83% şi în primul trimestru, iar costurile operaţionale s-au păstrat la valori mici.
Dankovics nu a făcut publice datele legate de numărul de pasageri transportaţi în primele trei luni ale anului.
"Modelul nostru de business nu se concentrează pe creşterea propriu-zisă a gradului de încărcare, ci pe maximizarea profitului care poate fi obţinut pe o anumită rută, menţinându-ne constant gradul de încărcare la peste 80%", a declarat Attila Dankovics. El nu a dat informaţii legate de cifra de afaceri şi de profitul obţinut de companie în România.
Gradul mediu de ocupare al companiilor de linie regulată variază în ultima perioadă între 60 şi 70%.
Wizz Air este compania aeriană low-cost cu capital străin care a avut cea mai accelerată evoluţie în ultimii patru ani pe piaţa locală, pe care mai operează GermanWings şi easyJet, dar şi operatorul cu capital românesc Blue Air. Transportatorul aerian Wizz Air a ajuns de la 17.000 de pasageri în 2006, anul în care a intrat pe piaţa românească, la circa 2,1 mil. pasageri anul trecut, mai mult cu 24% faţă de anul anterior, potrivit oficialilor operatorului ungar.
La nivel internaţional, Wizz Air a transportat 9,6 mil. pasageri, cu 23% mai mult faţă de anul anterior. "Strategia pe care o avem permite păstrarea costurilor operaţionale per pasager la valori mici. Astfel putem oferi bilete de avion la preţuri atractive." Reţeaua companiei aeriene ungare include multe zboruri spre Italia (Roma, Torino, Pisa, Veneţia, Napoli, Milano, Bologna) şi Spania (Madrid, Valencia, Barcelona, Zaragoza).
"În mod cert destinaţiile unde sunt prezente comunităţi semnificative de români sau rut