Numărul dispozitivelor GPS vândute în România creşte de la an la an, într-o piaţă destul de aglomerată de producători ai aparatelor de radionavigaţie.
Piaţa echipamentelor GPS din România este dominată de Mio Technology, care în 2010 a înregistrat o cotă de piaţă de aproximativ 34%. Concurenţii principali sunt Garmin şi Evolio.
Compania a vândut anul trecut peste 20.000 de aparate de navigaţie, un număr mare, dacă ţinem cont că totalul GPS-urilor vândute în România este de aproximativ 60.000 de unităţi.
“În 2010 ne-am concentrat pe menţinerea poziţiei de lider pe piaţa echipamentelor GPS din România, în condiţiile unei creşteri a concurenţei atât în zona de preţ, cât şi în zona de servicii adăugate ataşate produsului în procesul de vânzare şi post-vânzare. Pe lângă acest lucru, am urmărit păstrarea profitabilităţii” declară Laura Samson, Country Director România, Ungaria, Slovacia şi Cehia, Mio Technology.
Turismul influenţează vânzările de GPS-uri
Mio România estimează anul acesta o creştere de maxim 10% a pieţei de echipamente de navigaţie şi o cotă în creştere de aproximativ 45% al portofoliului propriu. Acest lucru depinde însă de dezgheţarea consumului în România şi orientarea unei porţiuni mai mari din cheltuielile populaţiei către turism.
De asemenea, compania va implementa în 2011 o nouă gamă de GPS-uri, mai performantă, care să acopere toate categoriile de cumpărători şi care să se bazeze pe un singur software de navigare, numit Mio Spirit. Mio Tehnology va fi primul brand care va lansa pe piaţa din România echipamente de navigaţie care vor încorpora modalităţi de rutare inteligentă, care să se adapteze la stilul de condus şi care să contribuie la scăderea consumului de carburant. Dispozitivele GPS produse de Mio Tehnology aveau în 2010 un preţ mediu de aproximativ 180 de euro per unitate.