Afacerile Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa cărnii de pasăre, au crescut în primele trei luni ale acestui an cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, până la aproape 25 milioane de euro.
Motorul creşterii a fost reprezentat de vânzările de carne de pui care au avansat cu 40% în volum şi aproape 50% din punct de vedere valoric.
"Creşterea reală este undeva la 20%. Îmi place să spun că nu am majorat preţurile, ci ne întoarcem la nivelul din 2009. Anul trecut am scăzut preţurile cu 12%, iar în acest an le-am majorat tot cu 12%", spune Grigore Horoi, preşedinte al Agricola Bacău.
Horoi precizează că s-a orientat către creşterea volumului de vânzări la carnea de pasăre în condiţiile în care piaţa locală nu a putut susţine anul trecut creşterea preţurilor. "În perioada similară a anului trecut industria noastră a trecut prin cele mai dificile momente, eliminarea subvenţiei, preţuri în scădere, stocuri în creştere", explică Horoi.
Pentru acest an Agricola îşi propune să îşi majoreze afacerile cu 7% pentru divizia care produce carne de pasăre, cu circa 20% pentru produsele semipreparate, 10% pentru salamurile crud-uscate şi afaceri la nivelul anului trecut pentru categoria ouălor de consum. "Pentru acest an ne-am bugetat o creştere de circa 10% a afacerilor la nivelul întregului grup", precizează Georghe Horoi.
Grupul Agricola include firmele Agricola Internaţional, Salbac, Europrod, Comcereal, Aicbac, Suinprod şi Avicola Lumina - Constanţa. În 2010, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de 408 milioane de lei, din care circa 280 de milioane de lei au fost generate de firma Agricola Internaţional Bacău, care produce şi comercializează carne de pasăre.
Afacerile Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa cărnii de pasăre, au crescut în pr