Este loc pe piaţă pentru amândouă tipurile de magazine, pentru că urmăresc categorii diferite de clienţi
Hypermarketurile pun accent pe cantitate, în timp ce magazinele specializate pe calitate
Înainte de criză numărul hypermarketurilor a crescut foarte mult şi rapid, iar acum găseşti astfel de unităţi în orice parte a Capitalei şi a oraşelor importante din ţară, aşadar par aceste magazine variate să ameninţe pe cele specializate? Această întrebare am pus-o mai multor specialişti din retail şi aceştia ne-au declarat că piaţa are nevoie de amândouă tipurile de magazine, pentru că se adresează unor categorii diferite de oameni. În opinia lui Costel Alecu, Manager Department Retail & Industrial Regatta, hypermarketurile nu ameninţă vânzările magazinelor de specialitate, deoarece aceste 2 tipuri de comerţ pot coabita şi nu se exclud, iar cel mai bun exemplu este faptul că în cadrul fiecărui hypermarket există o galerie comercială cu un mix variat de magazine şi de mărci. "Fiecare unitate îşi are locul ei în piaţă - dacă un hypermarket este folositor când vine vorba de cumpărăturile săptămânale/lunare, un magazin specializat îţi oferă produse de largă necesitate, mult mai convenabile din punctul de vedere al locaţiei şi al rapidităţii cumpărăturilor. Şi, mai mult de atât, un magazin specializat oferă în special produsele producătorilor locali sau ale unor companii mici. În anumite ţări, precum Franţa, există un cult al magazinelor specializate alimentare - fiecare cartier are propria băcănie, brutărie, magazin de peşte, carmangerie", a declarat, pentru Curierul Naţional, Laura Bencze, Research Manager, CBRE România.
Hypermarketurile sunt pentru cei grăbiţi, iar specializatele pentru cei pretenţioşi
Hypermarketurile oferă produse variate pentru majoritatea oamenilor care sunt grăbiţi şi vor să facă cumpărăturile în timp record, i