Celebrităţile, mesajele pe care le transmit reclamele, dar şi părinţii influenţează comportamentul copiilor în ceea ce priveşte greutatea. Jumătate dintre fetiţele britanice de 6 ani sunt obsedate de felul în care arată şi se cred grase, spun specialiştii în parenting.
Majoritatea fetiţelor cresc cu ideea că trebuie să fie slabe şi sunt obsedate de felul în care arată, susţine Tanith Carey, scriitoare şi jurnalistă la cotidianul britanic „The Daily Mail". „Vizitaţi site-urile dedicate tinerilor şi copiilor şi veţi vedea cât de devreme sunt convinse fiicele noastre că trebuie să fie sexi şi stilate", spune jurnalista. Ea susţine că pe site-ul Abercrombie & Fitch Kids sunt comercializaţi colanţi care fac „fundul frumos" pentru fetiţe de 10 ani, în timp ce site-ul Next vinde pantofi cu toc înalt pentru cei mici.
Fetiţe la dietă
„Linia dintre copilărie şi maturitate este cam ştearsă în majoritatea magazinelor. Încercaţi să găsiţi o rochie simplă, care nu este acoperită de inimoare, pentru o fetiţă de 8 ani. Nu veţi găsi. În schimb, vi se vor oferi boxeri catifelaţi la pachet cu câte un neglijeu scurt, pe care scrie «Ştiu că sunt drăguţă»", explică Carey. Ea este de părere că fetiţele sunt deja drăguţe, nu e nevoie să poarte lenjerie care transmite astfel de mesaje pentru că sunt tentate să creadă că vor fi apreciate doar dacă îşi arată anumite părţi ale corpului.
Mesajele comerciale şi spoturile publicitare le bagă în cap fetelor că trebuie să fie mai slabe şi mai drăguţe, mai spune jurnalista. „În general, femeile din reclame sunt cu 20%-50% mai puţin îmbrăcate decât bărbaţii. Nu e de mirare că fiica mea m-a întrebat o dată: «De ce cred oamenii că sânii sunt atât de importanţi?»", adaugă ea.
Jumătate dintre fetiţele cu vârste cuprinse între 3 şi 6 ani spun că sunt îngrijorate de faptul că sunt grase, conform publicaţiei „British Journa