Cifra de afaceri a producătorului de lactate Albalact din Alba Iulia a crescut anul trecut cu 15,6%, la 261,2 milioane lei, de la 225,9 milioane lei în 2009, a anunţat ieri compania.
Veniturile Albalact au avansat cu aproape 15%, la 269,7 milioane de lei. Profitul net al companiei a scăzut de peste patru ori, de la 2,6 milioane de lei în 2009 la 580.000 de lei.
Raportul financiar pe 2010 a fost aprobat miercuri de acţionarii companiei. "Strategia companiei a fost concentrată pe creşterea business-ului în 2010, în condiţiile de piaţă date, iar rezultatele financiare arată că ne-am atins creşterea prognozată. Albalact a câştigat cotă de piaţă, chiar dacă scăderea puterii de cumpărare, majorarea TVA şi creşterea preţului la materie primă au pus o presiune destul de mare pe profitabilitate. Şi anul acesta compania va continua să facă investiţii importante acolo unde este nevoie şi să lanseze produse noi, pentru că acestea îi asigură dezvoltarea", a declarat într-un comunicat Raul Ciurtin, preşedintele şi directorul general al Albalact.
Tot ieri acţionarii au aprobat vânzarea fabricii vechi din Alba Iulia, la un preţ minim de 1,6 milioane de euro net.
Potrivit comunicatului, anul 2010 a fost marcat de două momente importante pentru compania Albalact: lansarea brandului Rarăul ca brand naţional şi relansarea brandului Zuzu, care au necesitat investiţii importante. Procesul de rebranding pentru Rarăul a început în 2009, când Albalact a modernizat fabrica Rarăul Câmpulung Moldovenesc şi a demarat producţia de brânzeturi sub brandul omonim Rarăul. În 2010, Albalact a decis intrarea cu brandul Rarăul într-o nouă categorie de lactate - laptele UHT şi a dezvoltat portofoliul de brânzeturi.
Cifra de afaceri a producătorului de lactate Albalact din Alba Iulia a crescut anul trecut cu 15,6%, la 261,2 milioane lei, de la 225,9 milioane lei în 2009, a a