Construcţia părţii româneşti de autostradă a Coridorului IV paneuropean s-a oprit chiar înainte de a începe. Şapte dintre cei nouă câştigători de pe autostrada Arad-Sibiu sunt contestaţi în instanţă de concurenţi, potrivit ştirilor ProTV.
Pentru cei aproape 1 miliard de euro, la cât se ridică valoarea contractelor pe care statul român urmează să le plătească pentru cei 183 de kilometri de autostradă, s-au luptat 64 de constructori.
Printre câştigători se numără şi unele dintre cele mai mari companii locale de construcţii: Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, Spedition UMB şi Tehnostrade (ambele companii fiind deţinute de Dorinel Umbrărescu), Straco Grup (Alexandru şi Traian Horpos) sau Euroconstruct Trading '98 (Dan Besciu şi Sorin Vulpescu).
Contestaţiile vor fi soluţionate într-o lună
Licitaţia s-a încheiat, însă contractele nu pot fi semnate pentru că există contestatari, aşa că este puţin probabil ca lucrările (al căror termen de finalizare este 2013) să demareze până la toamnă. Printre companiile care contestă modul în care s-a desfăşurat licitaţia se numără şi francezii de la Colas (al căror contract pe tronsonul Cernavodă-Medgidia a fost reziliat de statul român), dar şi compania românească Tehnologica Radion, controlată de omul de afaceri Theodor Berna. Conform legii, contestaţiile urmează să fie soluţionate în cel mult 30 de zile.
Coridorul IV paneuropean începe în Germania la Nurnberg şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa.
În acelaşi timp, vecinii maghiari lucrează intens la porţiunea lor de autostradă, parte a coridorului IV. Au inaugurat săptămâna trecută 31,6 kilometri de autostradă, între Szeged şi Mako, şi anunţă că anul viitor ajung la Nădlac.
Construcţia pă