Problemele constructorului auto Saab nu par sa se rezolve fiindca sunt deja trei saptamani de cand nu se mai fac masini, iar lucratorilor li s-a comunicat faptul ca trebuie sa mai ramana acasa fiindca nu s-au gasit bani pentru plata furnizorilor, scrie Automotive News. Solutiile ar fi vanzarea platformei suedeze catre un magnat rus sau vanzarea unor licente in China. Cert este ca Guvernul de la Stockholm nu va interveni financiar sa salveze compania.
Saab a oprit pe 6 aprilie productie din cauza unor datorii de 50 milioane dolari catre furnizori, iar angajatilor li s-a spus ca inca nu se pot intoarce la lucru fiindca liniile de asamblare nu au cum sa functioneze normal.
Saab nu are multe solutii. Una ar fi sa vanda uzina si terenurile catre industriasul rus Antonov, fost actionar la Spyker, compania care detine Saab, urmand ca acesta sa inchirieze ulterior spatiile catre constructorul care va palti o chirie. Antonov spunea in martie ca e dispus sa investeasca 50 milioane euro pentru a detine 30% din Saab, iar autoritatile suedeze s-au aratat de acord, urmatorul pas fiind obtinerea acordului BEI.
O alta solutie ar fi stabilirea unor parteneraite cu companii chineze care sa obtina licenta si tehnologie de la Saab.
Guvernul suedez a exclus posibilitatea de a interveni financiar pentru salvarea Saab, iar compania care la final de 2009 a fost la un pas de lichidare trece iar prin momente grele. Problemele constructorului auto Saab nu par sa se rezolve fiindca sunt deja trei saptamani de cand nu se mai fac masini, iar lucratorilor li s-a comunicat faptul ca trebuie sa mai ramana acasa fiindca nu s-au gasit bani pentru plata furnizorilor, scrie Automotive News. Solutiile ar fi vanzarea platformei suedeze catre un magnat rus sau vanzarea unor licente in China. Cert este ca Guvernul de la Stockholm nu va interveni financiar sa salve