Drumul care leagă municipiul Giurgiu de judeţul Teleorman (DN 5C) arată ca după război. Unii transportatori de persoane sunt hotărâţi să renunţe să mai parcurgă acest traseu, din cauza faptului că gropile din asfalt le-au distrus maşinile.
Dacă între Giurgiu şi Slobozia se mai poate circula cât de cât, între localităţile Malu şi Vedea drumul este impracticabil şi împânzit de zeci de gropi de diferite dimensiuni.
În urmă cu aproximativ opt luni de zile, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a făcut lucrări de reparaţii asfaltice cu mixtură stocabilă, pe o suprafaţă de aproximativ 10 km însă acestea nu au fost tocmai rezistente.
„Gropi, ca ciupercile după ploaie”
Odată cu topirea zăpezii, mixtura asfaltică din gropile de pe Drumul Naţional 5C a dispărut în totalitate.
Grav este că fostele gropi s-au transformat peste iarnă în adevărate cratere, adâncimea acestora variind între 5 şi 25 de cetimetri.
În unele locuri nu mai există deloc asfalt, acesta fiind decopertat în totalitate. Ca să poţi tranzita drumul, trebuie să ai o dexteritate aparte în a mânui volanul autoturismului, deoarece poţi avea surpriza ca o piatră să îţi spargă parbrizul, sau mai grav să te răstorni cu maşina, în şanţul de pe marginea drumului.
„De doi ani de zile fac curse cu microbuzul pe drumul Giurgiu-Zimnicea. Este un calvar ca să poţi circula pe acest drum. Mi-am distrus maşina, banii încasaţi de la călători nu acoperă nici un sfert din cheltuielile necesare reparaţiilor” ne mărturiseşte un transportator giurgiuvean.
Edilii comunelor Slobozia, Malu şi Vedea au trimis atât anul trecut, cât şi anul acesta sesizări la CNADNR în care au semnalat starea necorespunzătoare a DN 5C, pe tronsonul Giurgiu-Teleorman. Răspunsul primit de primarii localităţilor nu a fost unul care să-i mulţumească.
„Nu ne mai înţelegem