Conducerea Metrorex ia în calcul inclusiv renunţarea la contractul cu firma franceză dacă negocierile vor eşua / Foto: Dan Marinescu / Jurnalul Naţional Încă o mare companie franceză e pe cale de a părăsi România, după ce autorităţile române au reziliat contractele cu Colas şi Vinci. Reprezentanţii companiei Alstom renegociază cu cei ai Metrorex contractul de mentenanţă a trenurilor de metrou încheiat în 2004, iar eşuarea discuţiilor ar putea duce la rezilierea contractului. „Suntem în negocieri cu Alstom. Momentan nu am transmis nici o notificare oficială cu privire la rezilierea contractului. Trebuie să parcurgem nişte etape şi, dacă la finalul negocierilor nu ne vom înţelege cu cei de la Alstom, vom trimite şi notificarea oficială cu privire la rezilierea contractului”, ne-a declarat Gheorghe Udrişte, directorul Metrorex.
Gabriel Stanciu, directorul general al Alstom România, susţine că nu vede nici un motiv pentru rezilierea contractului. „Noi ne-am făcut treaba foarte bine. Nu vedem nici o problemă aici. Nu ni se poate reproşa nimic, încercăm să avem o atitudine constructivă”, a declarat Stanciu. Reprezentanţii companiei franceze sunt dispuşi la negocieri. „Este posibil ca prin modificarea unor parametri de mentenanţă să se obţină o reducere a costurilor, însă pentru acest lucru este nevoie ca cei de la AFER, producătorii trenurilor de metrou, Alstrom şi Metrorex să fie de acord cu unele schimbări. Preţul contractului raportat la kilometrul parcurs este constant în lei de la începutul contractului, adică din 2004. Modificarea planurilor de mentenanţă ar duce la o reducere de circa 12% a valorii contractului.
Dacă părţile doresc, în vederea optimizării planului de mentenanţă ar trebui ca revizia la trenurile vechi să se facă de la 600 km, cât este acum, la 900 km, iar la trenurile noi să se facă la 5.000 km, faţă de