Mio Technology, liderul pietei locale de dispozitive GPS, a inregistrat in 2010 o cota de piata cu 16 puncte procentuale mai mica, pe masura ce consumatorii s-au orientat din ce in ce mai mult spre produsele mai ieftine.
Mio Technology a inregistrat vanzari de 20.000 de GPS-uri in 2010 in Romania, pe o piata estimata la 60.000 unitati, ceea ce ar insemna o cota de piata de 34%. In 2009, compania a vandut circa 30.000 de GPS-uri, pe o piata de 60.000 de unitati.
"Vanzarile s-au redus cu aproximativ 18% comparativ cu 2009. Cauzele au fost pe de o parte legate de evolutia TVA-ului, disponibilizarile masive din aparatul de stat care au dus la o contractie a consumului in zona GPS si pe de alta parte, datorita cresterii agresivitatii competitiei pe aceasta piata, dar si datorita orientarii consumatorilor catre produsele de navigatie entry-level", au spus pentru DailyBusiness.ro oficialii companiei.
"In 2010, am urmarit mai curand pastrarea profitabilitatii. Anul acesta, avand in vedere faptul ca vom acoperi inca din luna iunie toate segmentele de piata ne asteptam la o crestere a cotei de piata", au adaugat oficialii Mio.
In ceea ce priveste pretul mediu pentru un echipament GPS, Mio a inregistrat o valoare de 180 de euro per echipament in 2010, cu circa 30 euro mai mult decat valoarea medie din 2009.
Totusi, pentru 2011, reprezentantii Mio asteapta o crestere a cotei de piata pana la aproximativ 40-45%, in conditiile lansarii unei noi game de echipamente GPS, care sa contina produse pentru toate buzunarele.
"Daca anul trecut am acoperit in principal segmentul mediu de pret si cel premium, anul acesta vom avea disponibila pe piata o gama noua completa de echipamente GPS din luna iunie, acoperind toate segmentele de pret si toate categoriile de consumatori", au spus oficialii Mio.
Ca tendinta de piata