„Emisiile de gaze cu efect de seră din UE au scăzut cu 7,2 % în 2009”, arată un raport publicat de Agenţia Europeană de Mediu.
Emisiile de gaze cu efect de seră în Europa au scăzut la echivalentul de 4,6 miliarde de tone de dioxid de carbon în 2009, de la 4,96 miliarde în 2008. În procente scăderea înseamnă 7,2 % se arată în raportul publicat de Agenţia Europeană de Mediu.
Experţii subliniază că scăderea de 354 de milioane de tone reprezintă aproape la fel de mult ca emisiile anuale din înregistrate în Spania sau Polonia. Mai mult, a fost mult mai puternica decât orice alt declin din 1990, când națiunile bogate au început să publice statistici privind emisiile e CO2.
Raportul arată că „punctul culminant al recesiunii atins in 2009 a afectat toate sectoarele economice din blocul comunitar”. Ceea ce s-a întâmplat a fost că, practic, a scăzut sensibil consumul de combustibili fosili, comparativ cu anul precedent, în principal cel de cărbune.
Pe de altă parte, revenirea economică în 2010 a unor ţări puternic industrializate din Uniunea Europeană a contribuit şi la creşterea emisiilor de dioxid de carbon. Cifrele arată că evacuările de dioxid de carbon în sistemul Uniunii Europene a crescut cu 3,5 % în 2010 anul trecut.
Recent, un sondaj Eurobarometru realizat în toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene arăta că majoritatea europenilor sunt dispuşi să facă unele compromisuri cu privire la preţul şi caracteristicile autoturismelor pe care le dețin pentru a reduce emisiile nocive. Aici au fost luate în considerare viteza, mărimea şi preţul maşinii.
Astfel, cei mai mulţi şoferi (66 %), au afirmat că ar putea accepta un compromis privind dimensiunea maşinii pentru a reduce emisiile, iar 62 % dintre ei unul în ce priveşte autonomia mașinii. În plus, peste jumătate (60 %), dintre cetățeni ar fi dispuși să plătească mai mult p