Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat în primul trimestru o cifră de afaceri de aproximativ 104,8 milioane lei, cu 10% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut, pe fondul creşterii vânzărilor pe majoritatea categoriilor de produse.
Vânzările de carne de pui au crescut în primele trei luni, comparativ cu perioada similară din 2010, cu 39% în volum, respectiv cu 48% în valoare. "Creşterile semnificative pe care le înregistrăm în primul trimestru al acestui an la carnea de pasăre sunt explicabile, deoarece în perioada similară a anului trecut industria noastră a trecut prin cele mai dificile momente: eliminarea subvenţiei, preţuri în scădere şi stocuri în creştere. Piaţa scăzuse cu circa 18% în volum şi valoare. Iar când am conştientizat că piaţa nu acceptă majorarea firească a preţului la carnea de pui, în aprilie anul trecut am decis să implementăm un program de creştere semnificativă a cantităţilor vândute, cu scopul de a eficientiza activitatea", a declarat, într-un comunicat, Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.
Vânzările de salamuri crude uscate, obţinute la Salbac, companie din cadrul grupului, au înregistrat în perioada ianuarie - martie creşteri de 25% în volum şi, respectiv, 23% în valoare.
Şi vânzările de produse vegetale, în perioada Postului Paştelui, au urcat cu 49% comparativ cu perioada similară din 2010.
La categoria ouă de consum s-a raportat o scădere de 20% a vânzărilor. Cauza este, potrivit reprezentanţilor Agricola, creşterea masivă a importurilor, care "concurează neloial" producătorii autohtoni. "După eliminarea subvenţiilor anul trecut, industria de profil se confruntă în continuare cu o mare presiune din punct de vedere al costurilor aferente materiei prime. Deşi cheltuielile cu cerealele au crescut în 2011 în medie cu 120% faţă de 2009, preţul cărnii de pasăre s-a majorat în acest an doar cu 11%