Românii nu s-au sfiit să cumpere echipamente cu preţuri de peste 20.000 de euro
România trece de trei ani printr-o criz[ profundă, cu manifestările în toate industriile şi pe toate straturile sociale. Afaceri închise, oameni rămaşi pe drumuri, şomeri, angajaţi cu salarii mult mai mici, ansambluri rezidenţiale rămase goale şi fără cumpărători pe fondul embargoului pus de bănci pe credite. Şi cu toată această criză mai sunt şi români care şi-au permis să cumpere produse de peste 20.000 de euro. Şi nu vorbim despre maşini sau case ci despre articole sanitare.
Piaţa de profil a cunoscut chiar o creştere în prima parte a acestui an, de 5%, faţă de perioada similară a anului trecut. "Piaţa a cunoscut un trend asemănător cu acela al anului trecut, mai exact o creştere de aproximativ 5% în prima parte a lui 2011, ceea ce situează volumul de vânzări la un nivel comparabil cu acela din anul 2004, şi anume la o cifră de aproximativ 30 - 35 de milioane euro. În pofida faptului că suntem departe de nivelul volumelor din 2007 sau 2008, se poate prevedea, în următoarele luni, o menţinere a actualului trend, adică o creştere uşoară a nivelului global al pieţei", a declarat, într-un comunicat remis ieri redacţiei, directorul de marketing şi vânzări al Senso Ambiente, Virgil Lixandru.
Companie specializată în importul şi distribuţia de echipamente sanitare de lux, a anunţat o creştere de 50% a vânzărilor înregistrate în primele 3 luni ale anului 2011. În ce priveşte numărul de unităţi vândute, compania raportează şi aici o creştere de 40%, adică aproximativ 6.900 unităţi. Conform Senso Ambiente, creşterea se datorează regândirii strategiei de prezentare a produselor din showroom-urile partenerilor din ţară, precum şi atragerii de noi game în portofoliul companiei. "Am mărit spaţiul de expunere pentru produsele pe care le importăm, am pus în prim-plan obiecte