Trecut fără mare tam-tam atât prin Senat cât și prin comisiile de specialitate proiectul de modificare a OUG 82/2000 este la doar un pas de adoptare. În esență, este vorba despre obligarea unităților service să pună la dispoziția clienților, fie un sistem audio-video de urmărire a lucrărilor, fie o sală special amenajată de unde poate fi urmărit procesul de reparație, fie chiar de acceptarea clienților în atelier.
În raportul întocmit de Comisia pentru Industrii și Servicii asupra actul normativ de modificare și completare a OUG 82/200 se menționează la articolul 3 că „operatorul economic asigură posibilitatea ca beneficiarul să asiste vizual, în mod direct, sau printr-un sistem audio-video, în condiții de siguranță, la modul cum sunt executate activitățile prevăzute (...) cum sunt utilizate piesele, ansamblele și materialele și cum este efectuată manopera”.
De asemenea „la cererea beneficiarului, operatorul economic asigură accesul acestuia la facilitatea prevăzută”. Documentul specifică și că „operatorii economici sunt obligați să mențină dovezi care să demonstreze conformitatea activităților executate (...). Nerespectarea condițiilor prevăzute (n.red. – anterior) de către operatorii economici respectivi dă dreptul beneficiarului să refuze motivat semnarea recepției respectivelor activități prevăzute în devizul de lucrări, și inclusiv plata acestora până în momentul în care acesta nu mai are obiecțiuni în ce privește realitatea și calitatea lucrărilor”.
Actul normativ mai prevede modalitatea de soluționare a reclamațiilor și amenzile care pot fi aplicate operatorilor economici care nu respectă legea.
Efecte favorabile clienților, dar și capcane
Deși, la prima vedere, această modificare a OUG 82/2000 este favorabilă clienților există și implicații negative.
„Această măsură trebuie analizată şi reglementată atent, pen