Livrările din Brazilia, Turcia şi Rusia au ţinut totuşi sus veniturile totale ale Renault
Grupul francez Renault a început cu stângul anul 2011. Cel puţin în România. Concret, vânzările Renault Group în România au scăzut cu 27,1% în primul trimestru, pe o piaţă în declin cu 15%, a anunţat, marţi, producătorul auto francez. Veniturile totale ale Renault Group au crescut cu 15% în primele trei luni, la 10,431 miliarde de euro, iar numărul de automobile vândute a urcat cu 5,8%, la 692.607 unităţi, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, susţinute de pieţe din afara Europei, în special Brazilia, Turcia şi Rusia.
Piaţa auto mondială a avansat cu 7,2%. În Europa, vânzările grupului au scăzut cu 3,7%, pe o piaţă de automobile şi vehicule comerciale uşoare care a înregistrat un declin cu 1%.
Vânzările grupului în afara Europei au avansat cu 26,6%, la un nivel fără precedent de 259.308 vehicule, iar cota de piaţă a Renault în regiunile Eurasia şi America a crescut. Aceste vânzări au reprezentat 37% din livrările totale ale grupului, cu şase puncte procentuale mai mult decât în urmă cu un an.
Renault a achitat totodată, anticipat, împrumutul de trei miliarde de euro primit din partea statului francez în aprilie 2009, prin două rate plătite în februarie şi aprilie.
Şi în Franţa s-a tras frâna
"Rezultatele din primul trimestru sunt bune, susţinute de îmbunătăţirea condiţiilor pe pieţe şi performanţele internaţionale bune. În aceste condiţii, avem capacitatea de a absorbi posibilul impact al unor probleme de aprovizionare şi să confirmăm ţinta privind fluxul de capital liber pentru 2011", a declarat directorul general al Renault, Carlos Ghosn.
În Franţa, vânzările Renault au scăzut cu 0,5%, pe o piaţă care a avansat cu 8,8%. Renault a fost în primul trimestru al doilea mare brand în Europa, cu o cotă de 8,9% pe piaţa aut