Operatorii de telefonie mobilă din România au pierdut anul trecut, în raport cu 2009, venituri de 300 mil. euro pe fondul recesiunii, al creşterii TVA şi al măsurilor de austeritate şi al primei reduceri din istorie a numărului de utilizatori, potrivit datelor din raportul anual al France Telecom, proprietarul Orange România, cel mai mare operator telecom de pe piaţa locală.
Piaţa de telefonie mobilă a înregistrat al doilea an consecutiv de declin, ajungând la valoarea de 2,123 mld. euro, cu 12,4% mai puţin decât în 2009. "Per total, scăderea pieţei de comunicaţii este estimată la 10,4%, din cauza declinului continuu de pe telefonia mobilă (…) şi a unei contracţii în numărul de utilizatori de comunicaţii mobile, o premieră pentru România. Acest lucru s-a întâmplat din cauza scăderii numărului de cartele prepay de pe piaţă. Şi clienţii business şi-au redus flotele mobile şi şi-au optimizat cheltuielile telecom", potrivit datelor din raport.
În ceea ce priveşte evoluţia pieţei de telefonie mobilă, raportul Orange arată că la nivelul întregii pieţe numărul de abonaţi a crescut moderat în anul 2010, cu aproximativ 70.000. "Numărul de abonaţi ca procentaj din numărul total de clienţi a crescut cu 1,2 puncte, la 36,5% în 2010, dar această cifră este în mod artificial scăzută din cauza evoluţiilor de pe segmentul prepay."
Cosmote atacă pe abonamente
Orange susţine că a fost în anul 2010 lider în ceea ce priveşte numărul net de abonaţi noi, datorită noilor planuri tarifare lansate în 2009. Orange susţine că în 2010 a înregistrat un număr net de 78.000 de abonaţi noi, faţă de 34.000 în cazul Vodafone şi o pierdere de 32.000 al Cosmote - companie "care a fost preocupată de integrarea Zapp".
Pe de altă parte, potrivit aceluiaşi raport, anul trecut doar rivalii Vodafone şi RCS&RDS şi-au mărit cotele de piaţă, calculate din punctul de vedere al numă