În Săptămâna Mare, melomanii bucureşteni au avut prilejul să asculte, pe lângă concertele curente ale stagiunii şi răzleţe spectacole lirice, şi câteva programe dedicate Sărbătorilor de Paşti. Oferite, spre exemplu, la Muzeul Cotroceni, în interpretarea corului „Accustic“ dirijat de Daniel Jinga, propunând un repertoriu atractiv. (...)
În Săptămâna Mare, melomanii bucureşteni au avut prilejul să asculte, pe lângă concertele curente ale stagiunii şi răzleţe spectacole lirice, şi câteva programe dedicate Sărbătorilor de Paşti. Oferite, spre exemplu, la Muzeul Cotroceni, în interpretarea corului „Accustic“ dirijat de Daniel Jinga, propunând un repertoriu atractiv. Apoi, în foaierul Operei Naţionale, recitalul sopranei Felicia Filip, sub Publicitate genericul „Cântece sacre de Paşti“; îndrăgita artistă a propus lucrări din epoci şi stiluri diverse, de ieri şi de azi, de la Bach şi Vivaldi la Mozart, Massenet, Mascagni sau A. Tudor şi muzică ortodoxă, acompaniată la pian de Ioana Maxim, având însă şi invitaţi printre care tenorul Marius Olteanu (de la Operetă) sau Corul de copii „Symbol“ al Patriarhiei Române, condus de Jean Lupu, formaţie care, cu doar câteva zile înainte, cântase la Ateneu, într-un concert de Florii. Iar dacă la sala Radio nu a avut loc obişnuitul program săptămânal al Orchestrei Naţionale, prin compensaţie, în Vinerea Mare a evoluat pe acel podium Spirit Brass Ensemble, alăturând opusuri aparte, cu o reală cotă de inedit. Pentru că după suita de Dansuri de Tylman Susato (în aranjamentul semnat de John Iveson), aducând cumva cu sonurile handeliene pline de robusteţe şi strălucire, am ascultat suita Peer Gynt de Grieg, în aranjamentul realizat de Ioan Dobrinescu special pentru această formaţie de suflători care se impune pregnant în ultima vreme prin calitatea interpreţilor şi prin dorinţa de a aborda noi „teritorii“ extrem de o