Producătorul german de medicamente Boehringer Ingelheim a înregistrat anul trecut în România o cifră de afaceri de 100,6 milioane lei (23,5 milioane euro), în creştere cu 27,6% faţă de 2009, susţinută printre altele de exporturi.
La nivelul anului 2010 produsele cu prescripţie medicală au generat aproximativ 85% din veniturile companiei, respectiv 87,2 milioane de lei, în creştere de la 67,1 milioane de lei în 2009. Segmentul OTC (medicamentele fără prescripţie) a înregistrat în 2010 vânzări de 13,4 milioane de lei faţă de 11,7 milioane de lei în anul anterior.
"O parte din creştere nu a fost realizată în România, ci prin exporturile de produse în special către Germania şi Marea Britanie, ţări în care banii se încasează mult mai repede", a declarat directorul general al Boehringer Ingelheim România, Franz Zinsberger.
În acest context, el a adăugat că una dintre cele mai mari probleme ale pieţei farmaceutice din România este reprezentată de termenele mari de încasare a banilor, care ajung la 200-300 de zile.
"România reprezintă o piaţă bună, de 22 de milioane de oameni, unde există posibilităţi de dezvoltare pentru o companie farmaceutică. Cu toate acestea, am constatat două probleme majore - o lipsă a predictibilităţii, mai ales în ceea ce priveşte intrarea unui produs pe lista de compensate, precum şi un risc financiar din cauza termenelor de plată foarte lungi şi din cauza riscului de intrare în faliment a distribuitorilor", a explicat Zinsberger.
El a dat exemplul Germaniei, unde facturile pentru medicamente se încasează în termene de până la 30 de zile. Întrebat de perspectivele pentru acest an, Zinsberger a precizat că are ca obiectiv ca cifra de afaceri a Boehringer Ingelheim în România să depăşească ritmul de dezvoltare al pieţei.
Piaţa farmaceutică românească ar putea creşte în acest an cu 7,4%, la 10,95 mil