1. In desele deplasari pe teren ale revistei "Formula AS", constatam cu surpriza si satisfactie, ca opinia publica romaneasca e tot mai independenta de focarele ideologice de la centru: televiziunile particulare si o parte a presei din Bucuresti. Ratingul lor inca mare, nu corespunde unor convingeri politice, ci dispozitiei populare pentru barfa si circ. Schimbul de misive dintre Vantu si Ghita confirma, de altfel, acest adevar: patronii "Realitatii TV" sunt ingrijorati de scaderea audientei postului, la nivel national. In calitatea dvs. de director al departamentului Stiri de la TVR, aveti semne ca opinia publica romaneasca incepe sa judece cu propriul cap?
- Cel mai sigur semn ca opinia publica a iesit dintr-o dependenta relativa fata de televiziunile de stiri este evolutia audientei, care este defavorabila televiziunilor "de stiri" si indica o crestere de popularitate a jurnalelor serioase. Nici macar circul penibil orchestrat in jurul subiectelor "Moni si Iri" sau "Oana si Pepe" nu a adus audienta, desi se predica pe toate drumurile ca aceste subiecte "fac rating". Acest lucru poate fi adevarat pentru televiziunile tabloide, dar publicul unei televiziuni de stiri este altul. Nu poti sa-ti mentii credibilitatea fiind tabloid dupa amiaza si apoi incercand sa te transformi, seara, intr-o televiziune care dezbate probleme serioase, pentru ca publicul sesiseaza incoerenta si o penalizeaza. De fapt, politicienii opozitiei, in frunte cu Victor Ponta, care este vedeta postului RTV (Crin Antonescu a ales Antena3), ar trebui sa protesteze fata de un astfel de tratament, care le reduce valoarea "de piata".
Nu stiu care sunt resorturile ascunse ale conflictului Vantu-Ghita; poate ca este unul real sau poate ca este doar o inscenare, menita sa convinga publicul ca managerul este independent de patronul cu reputatie cam dubioasa si sa convinga guvernul ca Sebi