Pentru orice mama care a decis sa lucreze de acasa, o buna gestionare a timpului este cel mai mare atu al performantei si al rezultatelor de succes. Sa iti gestionezi in totalitate cariera de acasa este deja un lucru extrem de dificil si solicitant si desigur demn de apreciat. Sa si devii o maestra in organizarea timpului poate fi considerat un adevarat talent.
Insa la fel ca orice alt talent si acesta are nevoie de cat mai multa practica. Nu va lasati descurajate de schimbarile continue care apar in viata unei mame si incercati cat mai mult posibil sa rezolvati problemele legate de organizarea timpului una cate una inainte de a o lua totul razna.
Mai jos va oferim cateva sfaturi care va pot ajuta sa va gestionati cat mai bine posibil timpul, sa reusiti sa le faceti pe toate si sa aveti timp si pentru odihna si relaxare.
1.Fixeaza un orar
Gestionarea timpului va incepe intotdeauna cu fixarea unui orar. Cel mai indicat ar fi sa iti programezi orele de munca cu mult timp inainte. Astfel, atat tu, cat si ceilalti membri ai familiei veti sti cand a venit momentul pentru munca ta complet separata de restul treburilor casnice sau de familie.
Urmatorul pas este acela de a intocmi zilnic o lista cu lucruri de rezolvat in ziua respectiva, separat de orele de munca. O tehnica foarte cunoscuta spune ca cele mai indicate ore pentru a-ti indeplini sarcinile de munca sunt orele de somn ale copiilor. In ciuda avantajelor pe care le are aceasta tehnica, tine cont de faptul ca orele de somn pot diferi de-a lungul timpului de la o varsta la alta si, mai ales, chiar de la o zi la alta.
2.Fa mai multe lucruri in acelasi timp
E cunoscut faptul ca mamele fac mai multe lucruri deodata. Insa trebuie avut grija atunci cand incerci sa faci mai multe in acelasi timp deoarece poti reusi sa incurci si sa intarzii