Organizată în aceeași perioadă cu expoziția de la New York, AutoShanghai 2011 reușește să atragă mai multe premiere și mai multe nume importante din industria auto.
Cu mai puțin de trei decenii în urmă, orașele chineze vuiau de zgomotul motoretelor, pietonii se fereau grăbiți din calea bicicletelor și a atelajelor, iar trecerea unui autoturism era însoțită de priviriînverșunate. Astăzi, șoselele sunt pline până la refuz de autovehicule, multe dintre ele făcându-i chiar și pe occidentali să fluiere în semn de admirație.Această „revoluţie rutieră“ a fost însoțită, cum altfel, de una industrială. Iar producătorii auto nu puteau rata o asemenea oportunitate. Organizată din doi în doi ani, în alternanță cu expoziția de la Beijing, AutoShanghai a crescut odată cu piața.
„Îmi amintesc vremurile când lucram pentru Volkswagen în zona Asia-Pacific. Pe atunci, nici nu îndrăzneam să credem că piața chineză ar putea deveni la fel de mare ca cea din Germania, de exemplu. Trei milioane de mașini vândute era o utopie. Acum se vând aici 14 milioane de autoturisme și încă vreo patru milioane de vehicule comerciale“, a declarat, la AutoShanghai, Stefan Jacoby, actualul șef al Volvo, companie europeană deținută de gigantul chinez Geely. Mărturia acestuiaexplică limpede de ce toată industria auto mondială se grăbește să prindă trenul instalării în China. Iar 2011 ar putea fi ultima șansă de a se urca în Shanghai Express,fără teama că ar putea fi opriți la capătul peronului. Fiindcă piața virgină de acum 20 de ani a început deja să se umple.
Altfel de expoziție
La prima vedere, expoziția de la Shanghai este o clonă îndopată cu steroizi a marilor saloane din SUA și Europa. Numai că, privind datele cu care se mândresc organizatorii, este imposibil să nu observi că, deși afluxul vizitatorilor se află încă sub nivelul celor cinci mari motor-show-uri mon