Campaniile promoționale de sezon și ajustările de tarife decise pe fondul crizei au condus la o creștere cu până la 25%, în doar câteva luni, a numărului de abonamente la cluburile de fitness și aerobic.
Elasticitatea demonstrată de unii dintre proprietarii de cluburi de fitness în ceea ce privește structura pachetelor de abonamente și nivelul tarifelor își arată astăzi efectele, inclusiv prin extinderea capacității sălilor, respectiv prin deschiderea de noi unități. „Numărul abonamentelor a crescut semnificativ comparativ cu anul trecut. Astfel, am luat decizia de a inaugura noi unități. Vom deschide două centre de fitness în București: unul în Pipera și un altul în zona Titan“, declară Marius Nedelcu, manager al World Class, care operează în prezent opt centre de fitness în București și în ţară. World Class practică o grilă de abonamente ale căror prețuri variază, în afara promoțiilor, între 1.000 și 2.000 de euro anual, cu tot cu TVA, fără posibilitatea de contractare de abonamente lunare. „A existat o scădere a tarifelor abonamentelor, însă niciodată cu mai mult de 10%. Țintim clienții din categoriile middle și top management. Pentru cei interesați de abonamente lunare există sălile de cartier“, adaugă Nedelcu.
Creșterea afluenței de clienți i-a determinat și pe managerii One Fitness, companie deținută de Diana Oprea, campioană mondială la fitness, să investească 400.000 de euro în mărirea capacității clubului. „Numărul abonamentelor a crescut cu 20%-25% în primul trimestru comparativ cu aceeași perioadă din 2010. Spre exemplu, în martie, am avut aproximativ 8.000 de intrări, luând în calcul că o persoană vine, în medie, de două-trei ori pe săptămână la sală“, arată Cristian Bolfoș, CEO al clubului. Prețul mediu al unui abonament anual la One Fitness este de aproximativ 600 de euro. „Am menținut tarifele la niveluri similare celor