Intrat deja de doua saptamani pe ecranele franceze, filmul lui Andrei Ujica se bucura de o presa unanim favorabila, desi criticii din Hexagon il laudasera inca de anul trecut, cand a fost prezentat la Cannes. Intrati in material pentru a vedea cele mai reprezentative reactii, publicate in „Le Monde”, „Libération”, „Cahiers du Cinéma”, „Positif” sau „Les Inrockuptibles”. Filmul a vandut pana la data de 2 mai 4426 de bilete in Franta, scor foarte bun tinand seama ca a rulat in doar doua copii in primele doua saptamani si intr-una singura in a treia, si in doar trei proiectii pe zi. Informatiile ne-au fost furnizate de distribuitorul francez al filmului, Mandragora International.
In 13 aprilie, ziua premierei, cotidianul "Le Monde" anunta filmul pe prima pagina, recomandandu-l ca pe "o biografie in trompe-l'oeil care transforma propaganda oficiala intr-o fresca tragi-comica. Montajul lui Andrei Ujica returneaza imaginile ca pe o manusa si face din potentatul comunist un clovn macabru si fascinant."
In interiorul editiei, cronica de intampinare semnata de Jacques Mandelbaum aprecia ca "aceasta farsa macabra (n.red. - traseul lui Nicolae Ceausescu), filmul lui Andrei Ujica o relateaza printr-o odisee de trei ore. Originalitatea, ca sa nu spunem stranietatea sa, e ca ia exact imaginile pe care le-a folosit dictatorul pentru propriul sau edificiu, fara niciun comentariu, fara marturii, fara grija de a contextualiza ori de a identifica personajele."
Criticul de la "Le Monde" deduce ca filmul "e altceva decat un documentar" si, mai degraba, o "fisa clinica a personificarii totalitare, (...) o magnifica demonstratie a reversibilitatii imaginilor", gasind asemanari intre Ceausescu si Dictatorul lui Chaplin si remarcand "veselia infricosatoare" a filmului (Ceauseascu apare ca un "pitic" lovit de "nebunia grandorii").
Finalul cronicii l