Nu numai în Marea Britanie, weekend-ul trecut a stat sub semnul căsătoriei regale; peste două miliarde de oameni din întreaga lume au urmărit ceremoniile în mijlocul cărora s-au aflat prinţul William şi Kate Middleton - proaspeţi purtători ai titlurilor „Duce şi Ducesă de Cambridge".
Conform companiei Akamai, traficul pe internet a crescut cu 39% în timpul ceremoniei - 11% din traficul global fiind generat în Marea Britanie.
Şi Facebook s-a grăbit să ofere publicităţii câteva statistici: în cursul a numai patru ore, 684.399 de statusuri ale utilizatorilor au menţionat nunta regală - circa 47 pe secundă - iar o pagină dedicată „Pălăriei ridicole a prinţesei Beatrice" a adunat peste 4.000 de fani. Sosirea lui David Beckham la Catedrala Westminster, unde a avut loc serviciul religios, a fost menţionată în numai 20 de minute de peste 9.000 de utilizatori, soţia sa, Victoria Beckham, adunând numai 5.000 de comentarii.
De asemenea, conform serviciului de microblogging Twitter, primele zece topicuri ale zilei au avut o legătură cu nunta regală.
Singurul refugiu al celor sătui de prinţi, prinţese şi pălării a fost site-ul ziarului britanic The Guardian, care în timpul ceremoniei a oferit publicului două secţiuni: una pentru monarhişti, care includea o transmisie în direct a evenimentului, iar alta pentru republicani - în care orice menţiune a numelor William şi Kate a fost eliminată.
Luna de miere, amânată
Deşi petrecerea de la palatul Buckingham a durat până mult după miezul nopţii, pentru tânărul cuplu viaţa va reveni la „normal" cel târziu în cursul acestei săptămâni, când William se va reîntoarce la muncă (prinţul este pilot de elicopter la baza Forţelor Aeriene Britanice din Anglesey, în Ţara Galilor). Călătoria în luna de miere, despre care presa britanică specula că ar putea avea loc în curând, Kenya şi Iordania fiind vehiculate ca posib