Ne dorim un copil care să se exprime liber, să nu aibă frustrări şi anxietăţi, să comunice uşor cu ceilalţi? Atelierele de art-terapie ar putea fi o metodă. Prin desen, pictură, modelaj, teatru, dans, muzică sau marionete, copiii îşi pot exprima liber şi creativ emoţiile şi ideile, sub îndrumarea unul psihoterapeut.
Art-terapia este un proces terapeutic benefic persoanelor de toate vârstele care întâmpină dificultăţi fizice, emoţionale, spirituale sau intelectuale. Însă un curs de art-terapie realizat la o vârstă fragedă poate da rezultate foarte bune. „Este pentru toţi copiii care vor să se cunoască mai bine, să poată coopera, să lucreze în echipă, să-şi dezvolte creativitatea, nu doar să memoreze ce doamna de la şcoală sau de la grădiniţă le-a spus”, ne explică Agnes Remalia, psihoterapeut la grădiniţa şi afterschool-ul „Cuibuşorul Zânelor”, din Bucureşti. „Scopul acestui tip de terapie la preşcolar şi şcolar este posibilitatea de a-i da voie să-şi descopere diverse stări, să le cunoască, să le descarce, să le schimbe când doreşte”, spune Agnes. Tot ea ne descrie şi modul de organizare al unei şedinţe.
„La preşcolari sunt diferite abordări: putem începe cu o poveste terapeutică din care ei să extragă o resursă pe care apoi să o transforme în ceva creativ. Uneori lucrează pe echipe, alteori individual. La şcolarul mic fiecare şedinţă are două părţi: una în care copiii lucrează un exerciţiu terapeutic după care aceştia creează diverse obiecte cărora le dau o destinaţie”.
Psihotrapeutul Agnes Remalia ne dă şi câteva exemple: un copil a construit o căsuţă pentru mama lui, pe care o vede foarte neliniştită în casa pe care o împarte cu toată familia. Un altul a construit o barcă ce are steagul ţării noastre pentru că „noi suntem români” (spune el) şi vrea să rămână aici, unde are prieteni. Astfel reuşeşte să comunice temerea lui d