Nissan Romania a încheiat anul fiscal 2010 cu un volum de vânzări de 1.678 unităti, în creştere cu 46,2% faţă de anul fiscal precedent, cel mai popular model fiind crossoverul Qashqai.
Cota generală de piaţă Nissan în România a crescut de la 0,9% la 1,5%. Raportat doar la piaţa autovehiculelor de import, cota de piaţă a progresat de la 1,2% la 2,1%.
În gama Nissan, modelele crossover au obţinut cele mai mari performanţe la vânzări. Noul Qashqai s-a comercializat în 776 exemplare, consolidându-şi poziţia în segmentul C hatchback, unde deţine o cotă de piaţă de 5,5% pentru anul fiscal 2010, creşterea fiind de 93,5%.
Juke, fratele mai mic al lui Qashqai, a reuşit să obţină o cotă de piaţă de 1,1% în segmentul B cu 216 unităţi vândute, deşi s-a lansat în noiembrie 2010, în ultima parte a anului fiscal. Noul Nissan Navara, modelul 4x4 pick-up premium care a beneficiat de un facelift în 2010, şi-a asigurat o cota de piaţă de 28,6% în segmentul său, fiind vândute 224 unităţi.
“Evoluţia mărcii Nissan în România este rezultatul unui nou model de business aplicat începând cu 2010 şi care a vizat creşterea competitivităţii mărcii prin înnoirea gamei de modele, implementarea unei noi strategii de preţ şi a unei noi abordări în managementul reţelei de dealeri, toate cu obiectivul creşterii gradului de satisfacţie al clienţilor noştri”, a declarat Ionuţ Gheorghe, brand director Nissan.
Rezultatele Nissan în România urmează linia performanţelor Nissan în Europa, unde marca a încheiat anul fiscal 2010 cu o cotă de piaţă de 3,4%, cu 0,6% mai mare decât cea a anului 2009.
În total, pe piaţa europeană s-au comercializat 607.000 unităţi, cu 98.000 mai multe decât în 2009. Qashqai a fost un model cheie, cu aproximativ 250.000 de exemplare vândute, creşterea faţă de 2009 fiind de 19%. Juke întăreşte influenţa Nissan pe s