Mic, retro, chic, agil, extrem de manevrabil si stabil sunt cuvintele care descriu cel mai bine un Mini Cooper S facelift, o masina care iti da senzatii tari ajungand la 100 km/h in 7 secunde.
Perfectionat continuu cu greu gasim un defect unui Cooper S, doar pretul (peste 25.000 de euro cu TVA) si suspensia extrem de rigida raman in continuare un inconvenient. Am putea adauga spatiul pentru pasagerii spate, insa consider ca Mini nu este gandit pentru a fi incarcat la maxim, este o masina trendy pentru doua persoane.
Bordul, ceasurile, volanul, comenzile de pe consola centrala, fetele portierelor sunt desenate in stilul modelului din anii 60. Calitatea materialelor este ireprosabila, scaunele din piele sunt moi, plasticele sunt placute la atingere, imbinarile sunt perfecte, iar elementele cromate aduc o nota de stil modelului Mini.
Mini are un stil aparte si iese in evidenta prin portierele mari de coupe care nu au rame. La volan esti ascuns de soare si te simti precum intr-o masina americana, pentru ca parbrizul este mic si aproape drept. Si pentru ca Mini insista sa te protejeze de soare are pentru sofer pe plafon, in loc de suport pentru ochelari, un parasolar lateral la fel ca cel frontal, fiind un autoturism cu trei parasolare.
Pe sosele bune masina este de vis, la viteze mari se lipeste de asfalt si nu te lasa sa simti cu cat rulezi in realitate, fiind foarte bine izolata fonic. La 100 km/h ai impresia ca mergi cu 50-60 km/h. O curba luata cu 100 km este ceva firesc in Cooper S, care are o viteza maxima de 228 km/h.
Cooper S facelift are un motor supraalimentat de 1,6 litri benzina cu un turbocompresor Twin-scroll, care dezvolta 184 CP la 5.500 rpm si un cuplu motor de 240 NM, disponibil de la 1.600 rpm pana la 5.000 rpm. Cooper S poate accelera foarte bine si la 30 km/h in treapta a 4-a sau la 50 km/h in treapta a 6-a.