Atracţiile turistice ale vecinilor de la sud au ajuns la un public de 137 de milioane de oameni, şi totul prin publicitate făcută pe bani de la Uniunea Europeană. Printr-o campanie publicitară finanţată cu fonduri europene, Bulgaria a fost promovată pe Euronews, Eurosport, National Geographic şi Discovery Channel.
Bulgarii sunt hotărâţi să elimine efectele crizei mondiale din industria turistică. Pentru a atrage un număr cât mai ridicat de vizitatori şi în această vară, vecinii de la sud au pornit o campanie de promovare internaţională încă din toamna trecută. Au reuşit astfel să ajungă la un public de 137 de milioane de persoane, potrivit datelor Guvernului de la Sofia. Şi totul pe bani europeni. Campania de promovare s-a desfăşurat în perioadele 6 septembrie - 27 decembrie 2010 şi 31 ianuarie - 27 martie 2011 şi a inclus reclame televizate şi publicitate pe platformele online ale posturilor.
Sub sloganul „Descoperă Bulgaria - Magia trăieşte aici", spoturile publicitare au difuzate de posturile Euronews, Eurosport, National Geographic şi Discovery Channel. Jumătate dintre reclame au fost difuzate în intervalul de maximă audienţă. Ele au fost urmărite de cel puţin patru ori de un public format din 137 de milioane de persoane, a declarat Aneliya Genova, directorul departamentului de Marketing, Advertising şi Informare în Turism din cadrul ministerului bulgar al Economiei, Energiei şi Turismului, transminte Novinite.
Înţelegerea dintre minister şi cele patru posturi a inclus şi ca acestea să realizeze şi să difuzeze materiale de tip documentar despre Bulgaria. Costurile totale ale campaniei publicitare s-au ridicat la 7,5 milioane de leva (aproximativ 3,8 milioane de euro), iar campania a ost finanţată cu fonduri europene, prin Programul de Dezvoltare Regională. În total, spoturile (cu o durată de 30 de secunde) au fost difuzate de 3.037 de