Limitatoarele de viteză au fost remontate pe şoselele din Timişoara. Cu o întârziere de câteva săptămâni faţă de anii trecuţi, din cauza vremii capricioase. Lipsa lor a fost, însă, observată imediat în creşterea numărului de accidente la trecerile de pietoni din oraş, de la începutul anului, doi oameni murind, iar alţi şapte fiind grav accidentaţi în zona “zebrelor”.
Am solicitat Direcţiei Transporturi din Primăria Timişoara, în urmă cu o lună, să ne comunice numărul exact al acestor calmatoare montate în oraş. Răspunsul nu a venit nici acum, din motive hilare...
Banii cheltuiţi pentru calmatoare, un mister
La Timişoara, calmatoarele de trafic sunt montate, în fiecare an, din martie până în octombrie, perioadă în care există tendinţa şofatului cu viteze mai mari. Anul acesta, însă, dispozitivele au ajuns pe şosele cu aproape o lună întârziere, din cauza vremii nefavorabile.
Calmatoarele de viteză sunt montate de angajaţii Direcţiei Transporturi din cadrul Primăriei Timişoara în zonele în care poliţiştii rutierişti au sesizat fie tendinţa şoferilor de a circula cu viteză excesivă, fie un număr mai mare de accidente la trecerile de pietoni.
Am încercat să aflăm câte astfel de dispozitive de limitare a traficului sunt în Timişoara şi ce sume se cheltuie anual pentru montarea lor. Întrebările s-au dovedit un test dificil pentru Direcţia Transporturi a Municipalităţii.
Pentru că oficialii acestei structuri cer adrese oficiale pentru a furniza astfel de informaţii, la finele lunii martie, am solicitat în mod oficial directorului Direcţiei, Culiţă Chiş, să ne furnizeze răspunsuri referitoare la numărul calmatoarelor montate la Timişoara în 2010 şi anul acesta, valoarea sumei investite pentru achiziţionarea lor, costurile suportate pentru montarea acestor dispozitive de tempe