Guvernul negociază schimbarea graficului pentru construirea Autostrăzii Transilvania
Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) negociază cu Bechtel modificarea graficului lucrărilor la Autostrada Transilvania, cu noi termene ce vor depăşi luna decembrie 2012, care este în prezent data-limită pentru finalizarea proiectului, potrivit unor surse citate de Mediafax.
"În prezent, din cauza constrângerilor bugetare şi a întârzierilor înregistrate în plata lucrărilor efectuate în anul 2010, antreprenorul Bechtel a redus ritmul lucrărilor şi efectivele desfăşurate pe şantier. Ministerul Transporturilor şi CNADNR au demarat negocieri pentru eşalonarea plăţii datoriilor, încadrarea în standardele de cost şi refacerea programului de lucrări. În măsura în care acestea vor fi rezolvate, se va putea stabili un nou grafic de lucrări şi noi termene de finalizare", au arătat sursele.
Lucrările au început în 2004
Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov - Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii a fost prelungit cu un an, până în decembrie 2012.
Autostrada Transilvania este proiectată pe o lungime totală de 415 kilometri, dar porţiunea construită până în prezent cu finanţarea statului, la aproape şapte ani de la lansarea proiectului, a depăşit cu puţin 10% din traseul total.
Pe parcursul anului trecut a fost plătită companiei Bechtel o sumă totală de 965,1 milioane lei, din care datorii aferente anului 2009 de 867,8 milioane lei.
Guvernul negocia