Instituţiile britanice din ciclul secundar primesc bonusuri grase dacă se numesc „academii“. Deşi Guvernul din Londra a tot susţinut că academiile nu se bucură de avantaje financiare în plus, investigaţiile „The Guardian“ demonstrează contrariul.
În timp ce majoritatea instituţiilor publice se confruntă cu reduceri de buget, şcolile care au devenit academii în urma obţinerii unor rezultate excepţionale conform rapoartelor Ofsted (Oficiul pentru Standarde în Educaţie) primesc cu aproape 10% mai mulţi bani. Cârcotaşii spun că aceste bonusuri echivalează cu acordarea unei măriri pe ascuns pentru şcolile bune din zonele privilegiate, din moment ce până acum o lună doar instituţiile cu cele mai bune rapoarte Ofsted puteau aplica pentru obţinerea statutului de academie.
Peter Downes, fost director de şcoală, specialist în finanţare şi consilier liberal democrat - care anul trecut a depus o moţiune împotriva academiilor la conferinţa anuală a partidului - nu e deloc mulţumit de situaţie. „Per ansamblu, asta înseamnă direcţionarea resurselor către cei mai privilegiaţi, în timp ce viaţa devine mai grea pentru celelalte şcoli. Sacul dă pe-afară pentru academii, dar teza mea e că asta pur şi simplu nu e sustenabil", a spus Downes, citat de „The Guardian".
„Dacă şcolile despre care Ofsted spune că sunt «excepţionale» primesc mai mulţi bani, atunci acesta e un scandal care trebuie investigat de parlamentari în regim de urgenţă", a adăugat Kevin Courtney, secretar general adjunct în cadrul Uniunii Naţionale a Profesorilor. „Michael Gove (Secretarul pe educaţie - n.r.) pretinde că politicile lui sunt create pentru estomparea diferenţelor de performanţă, dar oferind mai mult celor care au, într-o perioadă de reduceri, va trebui în cele din urmă să ia bani de la şcolile care au cea mai mare nevoie."
Politica de finanţare e confuză
Î