Mai mulţi elevi de gimnaziu ştiu deja la ce liceu vor să înveţe, îşi doresc să-şi continue studiile în afara ţării şi vorbesc cu dezinvoltură despre pasiuni. Peste 40 de copii cu abilităţi înalte din sectorul 6 sunt stimulaţi prin cursuri creative la Şcoala de Excelenţă. Proiectul este însă în pericol din cauza slabei finanţări.
„Să iau interviu unui arhitect? Nu, e greu! Unde o să găsesc eu un arhitect?"; „Aaa, nu vreau balerină, unde găsesc eu aşa ceva? Da, mai bine o dansatoare, este mai uşor". Sunt temerile copiilor cu abilităţi înalte de la sfârşitul unui curs de jurnalism şi comunicare, organizat la Şcoala de Excelenţă din sectorul 6, proiect al organizaţiei IRSCA Gifted Education.
Anul trecut, organizaţia le-a testat inteligenţa cognitivă a 800 de copii cu vârste cuprinse între 9 şi 12 ani, din mai multe şcoli din sectorul 6, pentru a-i selecta în acest program de „curriculă îmbogăţită", după cum explică Monica Gheorghiu, manager de proiect. În primă fază, 338 dintre ei au fost identificaţi cu inteligenţă superioară. Aceştia au mai trecut, în etapa finală, printr-un test de aptitudini, alături de psihologi. Astfel s-a format Şcoala de Excelenţă pentru 42 de copii, găzduită momentan la Şcoala nr. 155 din cartierul Drumul Taberei.
Copiii au cursuri de jocuri logice, comunicare şi jurnalism, pictură creativă, animaţie, muzică sau tehnici de supravieţuire prin gândire creativă. Joia trecută au învăţat despre interviu de la Gabriel Ferugean, comunicator de profesie. De la el au primit tema pentru data viitoare, în privinţa căreia copiii îşi făceau griji: un interviu cu „un inginer, un profesor sau o proprietară de pisici". „Vreau să vă gândiţi din timp la întrebări! Fără părinţi! Trebuie să fie persoane cu care nu aveţi o relaţie personală. Vreau să văd şapou şi fotografia celui pe care-l intervievaţi, alături de el. Vreau să văd realit