Guvernul SUA a propus noi reglementări privind publicitatea pentru industria alimentară adresată copiilor şi adolescenţilor
Companiile vor avea de ales: ori produc alimente sănătoase, ori nu mai fac reclame care să aibă target copiii
Guvernul Statelor Unite a propus noi reglementări privind publicitatea pentru industria alimentară, iar producătorii de cereale, de băuturi răcorioare, de snacks-uri, cei din industria de restaurante şi fast food-urile ar putea fi nevoiţi să abordeze într-un alt mod promovarea, atunci când se adresează copiilor şi adolescenţilor, scrie New York Times. Plecând de la problemele de obezitate din rândul copiilor americani, autorităţile de reglementare americane vizează prin ghidul de reguli anumite tactici folosite de aceste companii pentru promovarea produselor alimentare pentru copii care au un nivel ridicat de zahăr, sare sau de grăsimi. Printre aceste tactici se numără inclusiv utilizarea unor personaje de desene animate, precum Toucan Sam, mascota producătorului de cereale Froot Loops, care apare în reclamele de la televizor şi în anumite joculeţe online.
Astfel, autorităţile cer producătorilor de alimente şi lanţurilor de restaurante să aleagă: ori produc alimente sănătoase, ori nu mai fac reclame care să aibă target copiii.
"Toucan Sam poate vinde mâncare sănătoasă sau nesănătoasă", a declarat Dale Kunkel, profesor de comunicare la Universitatea din Arizona, care se ocupă de marketingul pentru mâncarea pentru copii. "Acest lucru forţează Toucan Sam să fie asociat cu produse sănătoase", a continuat profesorul.
Reglementările, lansate de Comisia Federală pentru Comerţ, cuprind o gamă largă de reguli legate de tehnicile de marketing, inclusiv pentru reclamele TV, cele din presa scrisă, site-urile web, jocurile online, care acţionează ca o reclamă camuflată, reţelele de socializare, plasarea de produs