Aproape 6.000 de angajaţi ai CFR (Infrastructură, Călători şi Marfă) vor fi concediaţi în această vară, iar numărul trenurilor şi al liniilor ferate va fi redus drastic. „Adevărul“ vă prezintă planurile de restructurare ale companiilor feroviare de stat, din care reiese că adevărata criză din această industrie va veni în 2011.
Reducerea cheltuielilor şi creşterea veniturilor, în condiţiile în care traficul pe calea ferată scade pe zi ce trece, sunt principalele motive pentru care companiile feroviare de stat vor opera restructurări dintre cele mai dure. Ministerul Transporturilor a aprobat ieri planul de reorganizare a CFR SA (administratorul infrastructurii feroviare), iar pentru operatorii de marfă şi călători există deja programe similare. Numitorul comun al acestor proiecte este disponibilizarea de personal, totalul salariaţilor care vor părăsi în 2011 sistemul ajungând la 5.500-6.000 până la finele anului.
CFR închiriază 40 de linii ferate
Pe lângă disponibilizarea a 1.500 din cei 25.000 de salariaţi, CFR SA va mai aplica şi alte măsuri de reorganizare, cele mai importante fiind reducerea numărului de regionale de la opt la patru şi scoaterea la închiriere a 40 de tronsoane de linie ferată. La CFR SA, pierderile înregistrate în 2010 totalizează 184,1 milioane de lei, iar arieratele - 5,2 milioane de lei, potrivit autorilor planului. În total, măsurile de restructurare vor diminua cheltuielile CFR SA cu peste 333,14 milioane lei, iar arieratele se vor reduce cu 12 procente în 2011. Într-o primă fază, vor fi scoase la închiriere 1.051 de kilometri de linii ferate (cele 40 de tronsoane), iar cele care nu vor fi adjudecate ar putea fi închise, potrivit unor surse din industrie.
Planurile de restructurare ale companiilor feroviare - Program restructurare CNCFR aprilie 2011
Dispar Trenurile de călători de pe 18 rute
@