Grupul german Praktiker, care deţine cea mai extinsă reţea de magazine de bricolaj de pe piaţa locală, de 27 de unităţi, şi a fost până în 2009 liderul pieţei de profil, a înregistrat în primul trimestru al acestui an vânzări de numai 25,8 mil. euro, cel mai slab rezultat trimestrial înregistrat de companie în intervalul 2008-2011.
În perioada ianuarie - martie 2011 declinul a fost de 29,5%, conform datelor din raportul publicat de companie pe site-ul propriu.
"În businessul internaţional, vânzările din ţări precum Grecia şi România, care în mod tradiţional au cea mai mare contribuţie, au scăzut semnificativ din cauza situaţiei macroeconomice dificile care se menţine", se arată în raport. Documentul mai precizează că pe baza acestor rezultate vânzările internaţionale s-au redus cu 8%.
"În ţări precum Ucraina sau Turcia vânzările au crescut ca rezultat al creşterii economice. Prin contrast, în state precum Grecia şi România nu sunt semne că restricţiile consumatorilor au ajuns la final", se mai arată în document.
O analiză a vânzărilor trimestriale în perioada 2008 -2011 arată că primul trimestru este cel mai slab pentru companie în general, însă rezultatele din 2011 sunt la jumătatea celor atinse în 2008. Este pentru prima dată de la începutul lui 2008 când vânzările trimestriale ale Practiker au scăzut sub 30 mil. euro.
Reprezentanţii Praktiker România nu au făcut niciun comentariu până la închiderea ediţiei pe marginea rezultatelor din primul trimestru. La nivelul afacerii internaţionale a Praktiker, în România sunt cele mai multe magazine, 27, însă declinul de aici a fost cel mai mare.
Piaţa de bricolaj a devenit în ultimii ani extrem de competitivă. Dacă în urmă cu 5-6 ani, germanii de la Praktiker şi francezii de la Bricostore îşi împărţeau aproape singuri piaţa "hipermarketurilor cu materiale de construcţi