Sprijinirea persoanelor pentru a-şi găsi şi implementa metode eficiente de a obţine rezultatele pe care le doresc, fie că este vorba de viaţa profesională sau personală, este principala activitate a unui career coach. Career coach-ul este an-trenorul care îi aju-tă pe ceilalţi să gă-sească soluţii efi-ciente pentru a ob-ţine rezultate în plan profesional. John Whitmore, autorul cărţii „Coa-ching pentru Performanţă", spune că activitatea de „coaching este arta de a pune întrebări". Prin urmare, Raluca Mohanu, consultant în resurse umane la Steps for Change, subliniază că abilităţile prin-cipale ale unui coach sunt de a şti să asculţi şi să adresezi întrebările potrivite. „Coaching-ul presupune o meserie de «însoţire» a celuilalt. Din acest motiv, coach-ul are nevoie să fie prezent, centrat şi atent. Desigur, are nevoie să se cunoască foarte bine pe sine şi să fie o persoană echilibrată interior", crede Mohanu.
De asemenea, Eduard Ezeanu, con-sultant în carieră pentru Social Arts, consideră că printre abilităţile specifice care fac un coach bun sunt cele de ascultare activă, comunicare, oferire de feedback şi structurare a experienţei de învăţare.
„Creează contexte"
Federaţia Internaţională de Coaching (ICF) defineşte coaching-ul ca un „parteneriat care accelerează ritmul de învăţare al clientului, performanţa şi progresul acestuia pe plan personal şi profesional". Astfel, un coach este persoana care poate oferi soluţii clienţilor pe care îi consiliază.
„Un coach îşi ajută clientul să găsească şi să implementeze metode eficiente de a obţine rezultatele pe care le doreşte, fie că este vorba de viaţa sa profesională sau personală", explică Eduard Ezeanu.
„Mai mult, el lucrează cu o persoană şi îi facilitează dezvoltarea şi atingerea obiectivelor, în direcţiile sale de interes: mai mulţi bani, mai multă împlinire pe plan