La finalizarea unui contract de muncă, se recomandă îndeplinirea tuturor proiectelor şi a rapoartelor, pentru a preda postul cu bună-credinţă, şi redactarea unei scrisori de mulţumire pentru şef şi colegi, spunându-le la modul sincer pentru ce le sunteţi recunoscător. Astfel, daţi dovadă de profesionalism şi puteţi rămâne în legătură bună cu toţi colaboratorii.
Ultimele zile la birou trebuie petrecute într-un mod profesionist, indiferent de motivul care a dus la schimbarea locului de muncă. O atitudine care denotă seriozitate până în ultima zi poate aduce avantaje în timp, chiar în situaţii pe care nu vi le puteţi imagina în primă fază. De exemplu, recomandarea şefului pentru viitorul job poate fi influenţată de modul cum vă comportaţi pe parcursul preavizului.
Eduard G. ne-a povestit că ultimele sale zile la fostul loc de muncă au fost destul de dificile, mai ales că a fost disponibilizat pe motiv că i-a fost desfiinţat postul. „Nu am primit foarte bine vestea şi mi-a fost greu să am o atitudine profesională cu şefii de la acea vreme. Eram frustrat, dar a trebuit să mă conformez", îşi aminteşte tânărul. „Mi-am făcut treaba foarte bine şi am îndeplinit toate obiectivele cu succes. Acest lucru m-a ajutat extrem de mult când a trebuit să mă reangajez. La acea vreme, viitorul angajator era un client al fostului meu manager, care m-a recomandat acestuia, fapt pentru care am fost cooptat în echipa sa", mărturiseşte Eduard, care spune că la momentul respectiv mai multţi colegi au fost disponibilizaţi, dar puţini au primit recomandări serioase din partea şefului.
Mai mult, la final, dacă intraţi în situaţii conflictuale pe baza unor frustrări cumulate de-a lungul timpul, poate să vă afecteze la viitorul loc de muncă. Marian Rujoiu, trainer manager în cadrul Extreme Training, precizează că schimbarea jobului poate fi transformată într-un dezas