Infrastructura comuna de comunicatii electronice a statului (ICCES) va avea intial o alocare financiara de cinci milioane de euro, apoi una in valoare de trei milioane de euro in functie de obiective, se arata in Programul National de Reforma 2011-2013 adoptat de Guvern. Prin crearea acestei infrastructuri se urmareste imbunatatirea managementului sistemelor informatice ale statului, iar primii pasi au fost facuti in luna martie 2011 prin infiintarea unui consiliu de coordonare interministerial, se mai arata in document.
Infrastructura comuna de comunicatii electronice a statului roman si a centrelor de servicii informatice va fi coordonata de un consiliu interministerial, potrivit unei Hotarari de Guvern (HG) adoptate pe 23 martie anul acesta. Consiliul este format din 9 membri: un presedinte (ministrul Comunicatiilor), doi vicepresedinti (directorul STS si secretarul general al Ministerului Administratiei), secretari de stat din Ministerul Economiei, Ministerul Transporturilor, Ministerul de Finante, Ministerul Justitiei, un consilier al primului ministru si adjunctul directorului SRI.
"Infrastructura comuna de comunicatii electronice a statului roman este infrastructura integrata de comunicatii electronice pentru schimbul de date, informatii si documente in format electronic in interiorul si intre autoritatile publice si institutiile statului, precum si pentru companiile nationale, regiile autonome si societatile comerciale aflate sub autoritatea entitatilor publice, in schimbul de date, informatii si documente informat electronic cu autoritatile publice", se preciza in Hotararea de Guvern.
In 2010 autoritatile au luat in calcul infiintarea unei Companii Nationale de Comunicatii
Despre platforma comuna de comunicatii electronice a statului s-a vorbit intens anul trecut. Pe baza unor franturi de informatii s-a vorbit despre int