Afacerile Albalact Alba Iulia (ALBZ), cel mai mare producător de lactate local listat la Bursă, au crescut în primul trimestru al acestui an cu mai mult de 30% în lei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 64,4 mil lei (15,5 mil. euro) la 85,2 mil. lei (20,6 mil. euro).
"Am avut o creştere importantă, mai ales în contextul pieţei, am crescut cifra de afaceri cu 32% faţă de primul trimestru din 2010. Creşterea este dată şi de volume, dar şi de valoare. Se văd roadele lucrurilor pe care le-am pregătit de anul trecut pe partea de logistică, de vânzări şi de marketing", spune Raul Ciurtin, 39 de ani, preşedinte şi director general al Albalact.
Totuşi, în primele trei luni ale acestui an profitul Albalact, companie controlată de familia Ciurtin, s-a redus cu 43% în lei, de la 4,6 milioane de lei (1,1 milioane de euro) până la 2,6 milioane de lei (0,6 milioane de euro).
Au renunţat la profit pentru a câştiga cotă de piaţă
Scăderea profitului de la începutul acestui an vine după ce anul trecut acesta s-a redus cu 75% faţă de 2009 ca urmare a strategiei companiei prin care se urmăreşte creşterea cotei de piaţă şi a acoperirii companiei, astfel că anul trecut a fost majorată cu 50% capacitatea de transport, în urma unei investiţii de 2,5 milioane de euro.
"Profitul pe trimestrul trei şi patru al anului trecut a fost puternic afectat, am luat decizia de păstra planurile de creştere chiar dacă am sacrificat profitul, asta vizăm şi în continuare".
Intrarea pe pierdere ar fi un pas periculos, însă în condiţiile în care pe piaţa locală Albalact intră în competiţie cu companii multinaţionale, precum Danone sau Friesland, care îşi pot extinde operaţiunile şi în pierdere având siguranţa unor "injecţii financiare" de urgenţă de la companiile-mamă. "Noi trebuie să susţinem creşterea în mod profitabil. Nu putem creşte pe pierder