Cineaştii Bogdan George Apetri, Marian Crişan, Radu Muntean, Bobby Păunescu, Andrei Ujică şi criticul de film Mihai Fulger au participat la o masă rotundă despre cinemaul românesc.
"E important că în fiecare an vezi că apar noi regizori. 70% din filmele produse în România de-a lungul unui an sunt de calitate şi călătoresc la festivaluri din toată lumea, având girul acestora, obţin premii, sunt distribuite în numeroase teritorii şi asta e mare lucru. De curând, «Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu» s-a lansat în Franţa. Are cei mai mulţi spectatori raportaţi la numărul de săli de cinema în care este difuzat. Următorul film din această ierarhie este «Scream 4»", a opinat Bobby Păunescu, regizor în rezidenţă în cadrul ediţiei din acest an a Festivalului East End.
Cât despre similitudinile stilistice dintre lungmetrajele noului val românesc, autorul "Francescăi" crede că, "deşi ni se tot spune că «filmul românesc e aşa şi aşa etc.», filmele seamănă numai în ochii unor persoane needucate în materie de cinema. Trebuie să te uiţi doar la lungmetrajele care au participat la Festivalul East End şi vezi diferenţele", a spus Bobby Păunescu la masa rotundă despre cinemaul românesc, moderată de criticul britanic de film Ed Lawrenson.
Dublul tăiş al bunei reputaţii
"Nu sunt la fel de optimist ca şi Bobby", a declarat regizorul Radu Muntean, explicând: "Faptul că filmele româneşti şi-au creat o reputaţie ne ajută să ne promovăm filmele la cele mai importante festivaluri din lume, dar este şi periculos, pentru că reputaţia se poate transforma în presiune şi nu poţi să îţi gândeşti scenariul următorului lungmetraj în funcţie de această… modă", a spus regizorul responsabil pentru "Marţi, după Crăciun", accentuând: "Asta e cinemaul românesc acum - o modă. Va trece. Să sperăm că vor rămâne şase-şapte regizori care să conteze. Dar nu un grup. D