Celebra frunză din brandul turistic al României va fi prezentă pe eticheta magiunului de prune Topoloveni. Acest produs tradiţional românesc a primit recent din partea Comisiei Europene prima certificare de Indicaţie Geografică Protejată din România. "Ieri (luni, n.red.) a intrat în vigoare protocolul între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi Sonimpex, producătorul magiunului de Topoloveni. Aceasta înseamnă că magiunul de Topoloveni, în hipermarketurile din străinătate, va fi promovat împreună cu brandul turistic al României", a declarat Gabriela Berechet, director general la Compania de Investitii pentru Turism din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT).
"Comisia Europeană a acordat în data de 8 aprilie 2011 magiunului de prune Topoloveni prima certificare de Indicaţie Geografică Protejată pentru un produs tradiţional românesc", a declarat Bibiana Stanciulov, directorul general al Sonimpex. "Specialitatea românească se adaugă unei liste de 1.000 de denumiri de produse protejate în baza legislaţiei privind protecţia indicaţiilor geografice, a denumirilor de origine şi a specialităţilor tradiţionale", se arăta la acea dată în comunicatul Comisiei Europene.
Balada oficială a magiunului de Topoloveni, cântată de unul din "ciracii" lui Tudor Gheorghe
Cu această ocazie, reprezentanţii Sonimpex au prezentat şi Balada oficială a magiunului de Topoloveni, interpretată de Ion Popa. "Ion Popa este un cantautor pe care nimeni nu îl promovează, dar care are o voce extraordinară. Este unul din ciracii lui Tudor Gheorghe, un urmaş al lui Gil Dobrică. Ne însoţeşte la evenimente. Îl iubesc", ne-a declarat Bibiana Stanciulov.
Bibiana Stanciulov a subliniat că preţurile produselor fabricii de la Topoloveni nu au mai fost modificate de câţiva ani. "Foarte multă lume se întreabă de ce magiunul nostru este scump (circa 9 lei