Societatea de transport în comun ne explică într-un comunicat de presă cât de performante sunt tramvaiele la mâna a doua cumpărate recent din Germania.
Potrivit conducerii Eltrans, cele opt tramvaie fabricate în 1980 de uzinele Tatra sunt sunt adevărate bijuterii pe şine. Şi asta pentru că în urmă cu vreo 11 ani ar fi fost modernizate de nemţi care reuşit să le transforme în tramvaie confortabile şi fiabile.
După cum reiese din comunicatul de presă al Eltrans-ului, botoşănenii ar trebui să ştie că tramvaiele modernizate prezintă extrem, de multe avantaje.
„Sunt mai economice în ceea ce priveşte consumul de energie electrică în sensul că acesta este mai redus cu pana la 15 - 25 %, funcţie de modul de exploatare. Acest lucru a fost posibil prin modernizarea echipamentului de acţionare, respectiv dotarea vagonului cu echipament bazat pe chopper. Grupul pentru servicii auxiliare, respectiv motor - generator, care prezenta o rată de defectare mare şi care genera zgomot puternic, a fost înlocuit cu o sursă statică electronică, ceea ce va determina o economie însemnată de piese şi materiale (în special cupru) foarte scumpe, dar si un plus de economie a energiei electrice consumate. A fost crescut confortul călătorilor, prin controlul riguros asupra acceleraţiei la demaraj şi frânare. Iluminatul interior a fost modernizat şi plasat lateral în vagoane, iar becurile au fost înlocuite cu altele de consum mai mic. Scaunele au fost schimbate şi s-au montat scaune tapiţate. Scaunele prezintă şi rezistenţe pentru încălzire care se folosesc în perioada sezonului rece. S-au înlocuit toate garniturile geamurilor şi s-a realizat o mai bună etanşare a vagonului," se arată în respectivul comunicat.
Nemţii nu au uitat să crească şi confortul vatmanului căuria i-a creat condiţii mai bune la locul de muncă. „ Cabina vatmanului a fost construită din alumin