În 3 decembrie 2010, cotidianul.ro prelua un articol publicat cu o zi înainte în săptămânalul italian "L'Espresso", despre o amplă anchetă privind cea mai recentă şi profitabilă afacere a Camorrei. Cu binecuvântarea autorităţilor române, La Camorra aduce ilegal, în România, sutele de tone de gunoaie care sufocă oraşul Napoli. La Bucureşti guvernanţii au tăcut adânc în privinţa acestui subiect. Nimeni nu ştia nimic, nimeni nu a văzut nimic, iar restul presei a luat în seamă acest subiect abia acum, la aproape şase luni de la izbucnirea acestui scandal, când şi procurorii anti-mafia de la Roma - aflaţi în căutarea a 400 de milioane de euro "spălaţi" în gropile de gunoi din ţara noastră, în special în "afacerea Glina" - au tras de urechi autorităţile române.
Deşeurile italienilor sunt aduse în România, de la Napoli, prin strâmtoarea Dardanele, până în Portul Constanţa. De aici, din momentul în care au fost descărcate, dispar ca prin farmec şi, după cum spun jurnaliştii italieni, nici cel mai iscusit comisar al Gărzii de Mediu nu mai dă de urma sutelor de camioane care transportă periculoasele gunoaie.
Din Portul Constanţa, deşeurile italienilor ajung la Glina, la groapa Ochiul Boului, cea mai mare parte dintre ele, sau în alte sute de astfel de gropi de gunoi din România, în timp ce gunoaiele noastre sunt depozitate şi incinerate în gropi ilegale de gunoi, răspândite prin toată ţara.
"L'Espresso" mai spune că Interpolul se află în alertă maximă, de mai bine de un an şi jumătate, din cauza faptului că "aici, sub Carpaţi, a înflorit o imensă reţea de firme ale Camorrei care se ocupă de gunoaie. Circuitul este acesta: la suprafaţă, tot acest business al gunoaielor este gestionat de firme româneşti, în spatele cărora se află însă firmele Camorrei - stăpâna absolută a afacerii cu deşeuri", a declarat sub protecţia anonimatului un important investigator al