Designerul francez Pierre Cardin a anunţat că vrea să vândă grupul de firme pe care îl conduce pentru 1 miliard de euro. Într-un interviu publicat în cotidianul american Wall Street Journal, Cardin declara că se simte "pregătit" să vândă "acum" grupul de firme pe care îl conduce.
Un miliard de euro atât vrea Pierre Cardin pentru firmele pe care le conduce. Imperiul Cardin, înfiinţat în 1949, este evaluat însă la 200 de milioane de euro de către bănci, au precizat editorii de la Wall Street Journal. Alte surse consideră că grupul Cardin ar putea valora totuşi de patru ori mai mult decât suma totală a vânzărilor realizate de acest grup.
În 2009, Pierre Cardin şi-a vândut cele 32 de licenţe pentru accesorii şi produse textile în China - nu însă şi marca -, companiilor Jiangsheng Trading Company şi Cardanro, pentru suma de 200 de milioane de euro. Celebrul designer francez nu are moştenitori. Imperiul Cardin numără în prezent 500-600 de licenţe în lumea întreagă şi a fost unul dintre pionierii conceptului de "business model" în domeniul licenţelor, care s-a impus ulterior în lumea modei: un contract prin care se încredinţează licenţa de fabricare a unor produse către o anumită firmă, în schimbul unei taxe, compania primind şi dreptul de utilizare a unui nume celebru.
Designer avangardist în anii 1960, Pierre Cardin a devenit mai sobru odată cu trecerea anilor, iar compania pe care o conduce are peste 200.000 de angajaţi pe plan mondial. În prezent, numele Pierre Cardin este revendicat de aproape un miliard de produse, de la cravate la apă minerală, trecând prin preparatele servite în celebrul lanţ de restaurante Maxim, deţinut de designerul francez.
După ce a investit masiv în Rusia, Japonia şi mai ales în China, unde este primit de fiecare dată ca un şef de stat, Pierre Cardin a mizat recent pe piaţa din India, considerând că, în cel mult