Chiar dacă au cheltuit mai puţin decât anul trecut cu ocazia weekendului de 1 Mai, românii tot au scos din buzunare peste 21 de milioane de euro pentru micii, berea şi pachetele turistice la mare şi la munte, potrivit calculelor gândul pe baza datelor patronatelor de profil.
De vină a fost vremea proastă, care i-a ţinut pe mulţi mai aproape de casă, dar şi bugetele mai mici, explică reprezentanţii patronatelor din domeniul turismului, alături de cei din industria alimentară.
Mititei în valoare de 730.000 de euro
În total, vânzările de mici de 1 Mai s-au ridicat la aproximativ 300 de tone, cu 20-25% mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, au declarat pentru gândul reprezentanţii industriei alimentare. La o greutate medie de 65 de grame/mititel şi un preţ de 10 lei/kilogram, rezultă că în cele două zile de weekend s-au mâncat 4,6 milioane de mici, în valoare de trei milioane de lei (aproximativ 730.000 de euro).
Mai slabe au fost şi vânzările de carne de porc, spune Gheorghe Caruz, preşedintele Patronatului Român al Cărnii de Porc, fără a estima însă cantitatea consumată de români cu această ocazie. "De 1 Mai s-a vândut doar 80% din cantitatea din aceeaşi perioadă a anului trecut. Consumul s-a restrâns pentru că lumea nu mai are bani", ne-a declarat Caruz. El spune că, în prezent, producătorii români vând carcasa de porc la un preţ de 7 lei/kilogram, comparativ cu 9,8 lei/kilogram în 2004.
S-a băut la fel de multă bere
Berea a scos mult mai mult decât mâncarea din buzunarele românilor. "Consumul de bere a fost similar cu cel din aceeaşi perioadă a anului trecut, adică aproximativ 25 milioane de litri", a declarat pentru gândul Vifor Verşescu, preşedintele Patronatului Societăţilor Independente Producătoare de Bere din România (PSIPBR).
Asta înseamnă că, weekendul trecut, băutorii de bere au cheltuit cel puţin 62