Două dintre instituțiile financiare de pe piața românească au anunțat o creștere a volumului tranzacțiilor bancare efectuate online, respectiv BCR, cu 160% mai mult în 2010 comparativ cu 2009 și Garanti Bank care are cu 70% mai mulți utilizatori de internet banking în primul trimestru al anului curent comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, după cum reiese din comunicatele de presă emise de cele două bănci.
La BCR, tendinţa de creştere a numărului de tranzacţii efectuate prin canale directe este vizibilă şi în primul trimestru al anului 2011, când numărul tranzacţiilor prin serviciul de internet banking al BCR aproape s-a dublat faţă de perioadă similară a anului trecut, depăşind valoarea de 1,50 milioane de tranzacţii online. În perioadă Sărbătorilor de Paşti, BCR a înregistrat o creştere cu 63% a numărului tranzacţiilor prin Click 24 Banking şi de 2,5 ori a valorii tranzacţiilor faţă de perioadă similară din 2010.
În ceea ce priveşte tipurile de operaţiuni efectuate prin intermediul serviciului de internet banking, primează în continuarea plăţile de facturi pentru utilităţi, servicii de televiziune şi telefonie. „O tendinţă îmbucurătoare este vizibilă la constituirea de depozite bancare prin internet banking. Numărul acestora s-a dublat în perioada 2010-2009, iar valoarea lor s-a triplat în acest interval, atingând la finalul anului trecut un cuantum total de peste 2,75 miliarde de lei”, după cum susțin reprezentanții băncii.
„Observăm o migrare constantă a tranzacţiilor bancare dinspre numerar către canalele directe (internet, telefon şi echipamente self-service banking). Clienţii accesează tot mai mult serviciile bancare prin canale directe şi nu mai fac doar vizualizări de solduri ci au ajuns chiar la un nivel mai complex şi diversificat de operaţiuni: transferuri, ordine de plată, chiar deschideri de depozite,”