Firmele care vor angaja zilieri vor trebui să completeze un registru în care să ţină evidenţa tuturor angajaţilor „cu ziua”. Potrivit Normelor de aplicare a Legii zilierilor publicată în aceste zile în Monitorul Oficial, registrul se păstrează la sediul firmei, iar o copie se transmite lunar către inspectoratul teritorial de muncă.
Astfel, Ordinul comun al ministerelor Muncii şi Finanţelor de aplicare a Legii zilierilor stabileşte modul în care trebuie completat acest registru de evidenţă a persoanelor care prestează activităţi cu caracter ocazional, dar si modul de calcul al impozitului pe venit de 16% aplicabil în cazul zilierilor.
Potrivit Normelor, înregistrarea în registrul de evidenţă a zilierilor se va face în ordinea cronologică a utilizării zilierilor pentru toţi zilierii cu care beneficiarul are raporturi de muncă. „Registrul se păstrează la sediul beneficiarului de lucrări şi/sau, după caz, la sediul sucursalei, agenţiei, reprezentanţei, punctului de lucru sau al altor asemenea unităţi fără personalitate juridic”, se arată în document.
În acelaşi timp este instituită şi obligaţia beneficiarului de lucrări de a transmite către inspectoratul teritorial de muncă o copie a registrului conţinând înregistrările din luna precedentă, certificată conform cu originalul. Copia se transmite pînă în data de 5 a lunii următoare, nerespectarea obligaţiei sancţionându-se cu amendă de 6.000 lei.
Registrul se completează doar cu cerneală sau pastă albastră
Ordinul stabileşte reguli clare de completare a registrului. Astfel, înscrierea zilierilor trebuie făcută numai cu cerneală sau pastă albastră, iar numele se completează cu majuscule, fiind necesară şi iniţiala tatălui. „Orice modificare a datelor înscrise se face prin tăierea cu o linie orizontală cu cerneală sau pastă roşie şi prin înscrierea datelor corecte de asemenea cu cerneală sau p