Adevărul, Pro TV, Orange, Nurofen sau Dove sunt doar câteva dintre brandurile în care românii au cea mai mare încredere, potrivit studiului Trusted Brands 2011, realizat de revista Reader's Digest.
Obiectivul studiului, ajuns la cea de-a unsprezecea ediţie, este identificarea şi premierea mărcilor care au reuşit să câştige încrederea europenilor în acest an.
În nivelul României, rezultatele studiului au evidenţiat schimbări la nivel de încredere faţă de anii precedenţi. Spre exemplu, la categoriile furnizori servicii telefonie mobilă, camere foto, centre comerciale şi cotidiane, s-au schimbat liderii, în timp ce la alte categorii - automobile, detergenţi, ape minerale şi cosmetice, ocupanţii locului întâi şi-au întărit poziţia prin procente mai mari faţă de anii trecuţi.
În 2010, studiul a consemnat revenirea în forţă a brandurilor româneşti, 2011 aducând o nouă surpriză: încrederea în mărcile româneşti creşte constant, comparativ cu alte branduri.
De exemplu, încrederea în Dacia a crescut de la 16,5% (în 2010) la 19,8% (în 2011), Borsec a crescut cu 7 procente, iar la categoria magazinelelor de electrocasnice, Domo ocupă în continuare poziţia de lider, cu 34,3% (faţă de 28,3% în 2010).
"În ţările în care au câştigat, companiile care s-au situat pe primul loc au dreptul să folosească gratuit emblema Trusted Brands în campaniile publicitare sau chiar pe eticheta de produs, lucru care se şi întâmplă. Mă bucură să observ cum branduri de renume, precum Nivea, Ariel, Borsec, Eurovita, Untdelemn de la Bunica sau Philips, au ales să afişeze cu mândrie emblema Trusted Brands în campaniile lor publicitare", a spus Florin Petrescu, Country Manager Reader's Digest România, citat de Mediafax.
Studiul a fost realizat prin corespondenţă, în perioada septembrie - noiembrie 2010, iar respondenţii au fost selectaţi din baza